+ ناصر پورپیرار دشمن شیعه(تارنگار ذوالقرنین نقد یاوه های ناصر پورپیرار)

+ تارنگار حق و صبر(پاسخ به دروغپرازی های پورپیرار)

+ در پیرامون جشن مهرگان

 

*هر گونه برداشت از نوشته های این تارنگار، تنها با ذکر نام  نویسنده و نشانی تارنگار مجاز میباشد.(کورش محسنی)

/ 20 نظر / 52 بازدید
نمایش نظرات قبلی
رامن

با درود فراوان به استاد مهربان خيلي پوزش مي خواهم كه مزاحم شما مي شوم. ولي دو تا سوال دارم كه سخت به ان ها احتياج دارم. خواهش مي كنم اگر امكان دارد و اگر وقت داريد مرا راهنمايي كنيد چون براي چند تا تحقيق مدرسه و چند تا كار براي تارنگارم سخت به آن ها احتياج دارم. مي شود بي زحمت مرا راهنمايي كنيد كه ۱ - معادل فارسي صلح دقيقاً چه مي شود؟ ۲ - معادل فارسي عكس دقيقاً‌چه مي شود؟ دست ها ي مهربان تان را مي بوسم و سپاسگزارم. ارزو مي كنم هميشه سلامت و شاد باشيد.

کورش محسنی

درود بر رامن ارجمند. ای گرامي، برابر(معادل)ِ "صلح"(واژه ی تازی) سرراست "آشتی" است/ همچنین برابر "عکس"(واژه ی تازی) سرراست "فَرتور" است. روشنگری پیرامون واژه ی "فرتور": این واژه از دسته واژگان هندواروپایی(آریایی) است که در زبان انگلیسی نیز به ریخت "فوتو" وجود دارد. پیروز و سربلند باشید.

رامن

با درود فراوان به استاد مهربانم از مهربانی های شما بسيار بسيار سپاسگزارم . از اين که زحمت کشديد و در تارنگارم هم جواب ها ی سوال هايم را نوشتيد بسيار بسيار سپاسگزارم. به خصوص از روشنگری درباره ی فرتور. آرزو مي کنم هميشه سلامت و شاد باشيد.

کورش - سرای دانای توس

با سپاس از این نوشتار ارزنده (فقط در پاراگراف ششم یک لغزش نوشتاری رخ داده و خواستار بگونه ی خاستار نوشته شده است)

کورش محسنی

درود بر شما. واژه هایی همچون خواستار، خواهر، خواب، خواهش و از این دست را می توان با هر دو ریخت نگاشت، به سخن دیگر می توان آنها را چنین نوشت: خاستار، خاهر، خاب، خاهش، و... چُخشی که هم اکنون هست بر سر همین هر چه ساده تر شدن زبان نوشتاری پارسی در میان زبان شناسان وجود دارد و هر آینه هر کس دیدگاه خود را دارد. پیروز باشید.

فریبرز برج سفیدی

با درود اين داستان در فصل چهارده ص چهرسد وسی وچهار آثارالباقيه اثر ابو ريحان بيرونی برگردان اکبر دانا سرشت-نشر اميرکبير آمده است که خواندن دارد.

مهدی

[گل]سلام و عرض خسته نباشید انشالله که در گناه ذات اقدس الهی مستدام باشید. اطلاعات ارزشمندی کسب کردم . [گل]الله نگهدار شما باد[گل]

آرش

درود بر شما مطلب جالب و خواندنی بود ضمنا باید اضافه کنم تاریخ و فلسفه جشن نوروز که به استناد اوستا و شاهنامه فروسی به زمان جمشید شاه پیشدادی باز می گردد به ترتیبی بوده که شش روز را نوروز عام می نامیدند و شش روز را نوروز خاص و در روز سیزدهم فروردین تمامی مردم از خانه ها بیرون رفته و جشن می گرفتند که ربطی به واقعه پادشاهی خشایار شاه ندارد. در رابطه با نوروز به شما کتاب نوروز و فلسفه هفت سین نوشته دکتر محمد علی دادخواه را پیشنهاد می کنم.

حسام

ببین عمو جون ... این نوشته هارو برای خودت نگه دار ... من میدونم خوذت یهودی هستی پس مرد باش و بگو کل در کل این مقاله زر زدی .. در غیر این صورت وبلاگتو میبندم .

حسام

24 ساعت وقت داری این صفحه رو از وبلاگت برداری ...